Pilates - Reformer

O metodě

Joseph Hubertus Pilates se narodil v Německu v r. 1880 jako dítě trpící astmatem, křivicí a revmatickou horečkou. Jeho odhodlání být zdravý ho vedlo ke studiu východních a západních forem cvičení. Výsledkem byla metoda zvaná kontrologie, dnes nazývaná jeho jménem. Pilates je sestava posilovacích a protahovacích cviků, která na základě spolupráce těla a mysli tvaruje tělo. Řadí se tedy mezi metody Body and Mind.Cvičení lze charakterizovat jako klidné a intenzivní současně. Cvičí se s důrazem na dýchání a správnou techniku provedení jednotlivých cviků a je vhodné pro všechny věkové kategorie, pro muže i ženy. Doporučuje se jako pokračování rehabilitační léčby i jako doplněk k různým sportovním aktivitám, protože pomáhá odstraňovat svalové dysbalance a kompenzuje jednostranné zatížení při většině sportů. Pilates je určeno pro lidi s bolestmi zad, pro lidi s nadváhou, pro lidi trpící stresem a jako prevence před osteoporózou. Buduje dlouhé, štíhlé a především funkční svaly.Při pravidelném cvičení alespoň jednou týdně získáte propracované zádové, břišní a hýžďové svalstvo jako základ správného držení těla. Cvičení rozvíjí koordinaci, sílu, flexibilitu, rovnováhu a správné dýchání. Návyky správného držení těla si přenesete do běžného života a budete se cítit a vypadat lépe.
Na sebe potřebujete pohodlný oděv, cvičí se na zemi na podložkách naboso nebo na J. H. Pilatesem vymyšleném speciálním stroji zvaném Reformer a dalších menších strojích.
STOTT PILATES® zahrnuje moderní principy vycházející z biomechaniky, anatomie, rehabilitace a cviků na zlepšení sportovního výkonu. Původní metodu Pilates rozvíjí již po několik desetiletí ve spolupráci s týmem fyzioterapeutů, sportovní lékařů a profesionálů tak, aby tato jedinečná forma cvičení vedla ke komplexnímu, systematickému a modernímu přístupu původního cvičení Pilates.STOTT PILATES® cviky jsou navrženy tak, aby pomohly obnovení přirozených křivek páteře a rovnováze svalů kolem kloubů. Klade důraz na stabilizaci pánevní oblasti a lopatky a integraci všech částí těla do jednoho funkčního celku. Všechny cviky mají modifikace a přípravné fáze, takže jsou vhodné pro lidi různých tělesných typů a fyzických zdatností, což je použitelné pro sportovně - specifické vzdělávání profesionálů i úkony každodenního života.

Podložka

Na skupinových lekcích na podložce očekávejte osobní přístup a využití originálních Pilates pomůcek pro každého (Pilates Towel, Foam Roller, Overball, Magic Circle, Flex Band). Kurzy jsou vypsány pro všechny pokročilosti a probíhají aktuálně podle rozvrhu v pondělí, v úterý a ve čtvrtek. Klienti z kurzu podložky mají cenové zvýhodnění na lekce na stroji.

Reformer

Individuální lekce na V2 Max Stott Reformeru - to je individuální trénink ušitý Vám a Vašim potřebám a přáním na míru.Reformer - pojízdný vozík je umístěný do vodorovného rámu, který je připevněn pružinami s různou mírou tuhosti. Reformer pracuje s pevným i pohyblivým bodem, čímž kopíruje princip svalové akce. Výhodou cvičení na stroji je snadnější kontrola pohybu a jistota zapojení hlubokého stabilizačního systému páteře. Začít cvičit na stroji může každý i bez předešlé znalosti Pilates na podložce. To vše s osobním přístupem instruktorky ke každému klientovi a jeho potřebám.


Kontakt:

Lenka Boušková

tel: +420 735 875 714

email: lenkabouskova@post.cz 



Vzdělání:

Pilates Academy v Praze, level I + II (Mgr. Renata Sabongui)

Pilates Academy v Praze, školení pro usnadnění početí, pro těhotné, po porodu, pro děti a pro muže (Mgr. Renata Sabongui)

Inspiration Day Pilates®, Face Czech s.r.o. (Mgr. Daniel Müller)

Kurz anatomie, myPilates Academy (Mgr. Hana Vašíčková)

Modifikace v Pilates s malými pomůckami (Mgr. Hana Císařová - Hofrichtrová)

Seminář Jóga pro zdraví (Lukáš Kolek)

Seminář Yoga rehabilitace (Aneta Králová)

Seminář Technika yogových pozic (Aneta Králová)

Functional Anatomy Related to Movement (Daniella Mallach)

Foam Roller Variace - Pilates (Jitka Miškářová)

Návod na tělo aneb rolfprincipy (Zdeňka Šímová)

FISAF Specializace 3. stupeň Jóga jako léčebný prostředek (Michaela Svatošová)

FISAF Specializace 3. stupeň Ashtanga jóga (Kateřina Nováková)

FISAF Jóga advanced (Andrea Hájková-Smékalová, Kateřina Nováková, Michaela Svatošová, Jan Šorf)

Seminář Jóga a jógová terapie (Růžena Moravcová)

STOTT PILATES® Injuries and special population kurz ISP (Daniella Mallach)

STOTT PILATES® Advanced Reformer (Jitka Kadishi-Miškářová)

Poweryoga Akademie - jógová praktika: Jógový pohyb a technika ásán (Václav Krejčík)

FISAF Hatha jóga basic (Andrea Hájková-Smékalová, Kateřina Nováková, Michaela Svatošová, Jan Šorf, Ajay Bobade)

STOTT PILATES® Advanced Matwork, level 2 (Jitka Kadishi)

STOTT PILATES® Intensive Mat-Plus, modul 1+2 (Jitka Kadishi)

Reformer Jumpboard - master class (Jitka Kadishi)Pánevní dno a lumbo-pelvická stabilizace (Jitka Kadishi) 

 STOTT PILATES® Intensive Reformer (Jitka Kadishi)